2010年1月3日星期日

广东话



若然有人问我:「你钟意华语定广东话?」
我可以好直接噉讲:「梗係广东话啦~」
点解?因为喺咁多种汉语之中,我始终觉得:
广东话係至靓嘅,兼係至正嘅。
广东话比华语更加古老,所以佢可以好文雅,
但係,由于佢比华语多出五个发音,所以,
极之丰富嘅发音系统令到广东话好生活化,
加上好多語氣助詞,亦可以讲的係好鬼马。

好多时候,广东话係好难传神噉翻译去华语嘅,
就举个例子:「係囉喎!唔好讲话唔算数噃~」
又或者:「咁喳嘛~仲以为有乜咁叻。」
用华语嚟讲始终唔够生动~

我自细就同屋企人讲粤语,(我祖籍广东信宜)
我嘅华语係入咗学先至识得讲,但係就觉得讲华语好拗口,
唔自然同埋唔能够完全表达心中嘅意思。
又举个例子:我要形容块茶馃好腍。
华语可以讲“很柔软”,但係我嘅意思唔係柔软,
而係腍,或者腍Bet-Bet,即係带有水分嗰种。。
所以就觉得用华语嚟讲冇完全表达到我原本嘅意思。

讲粤语同写粤文係两回事,基本上华语汉字都可以有
粤语读音,但係广东话有好多字眼唔知点写至啱,
好采细嗰阵有睇龙虎门(哇阿咔咔咔。。),
所以学识咗啲广东字,比如:
唔係咁黑吖嘛~
唓,你估我唔知咩!
戥你唔抵囉~
有咁啱得咁巧!
做乜喺度發吽哣?
關你咩事啫?

哈哈哈,係唔係好盞鬼咧? n_n

其实虽然我都几钟意睇周星驰嘅戏,只但係如果比较
香港话同广州话(广府话),我就喜欢广州话多啲嘞。
点解,因为够纯正够标准。

家阵由于工作,所以讲华语或者英语较多,
希望可以继续自修广东话,作为一种语言(唔係方言),
广东话绝对可以发扬光大,千秋万世不衰!!

没有评论:

发表评论